Naš prvijenac Put oko svijeta na Fejsu danas stoji ovako: 500.000 fanova, 4. stranica po veličini u Hrvatskoj (ukupno), 2. stranica po veličini o putovanjima u Hrvatskoj (iza ogromne HTZ). Što reći nego da smo zadovoljni?
Dan danas neki se pitaju što je Put oko svijeta, a jedno od najčešćih pitanja s kojim se svakodnevno susrećemo je – što će nam to uopće? Ja bih to rekla ovako – Put oko svijeta je blog o putovanjima kojeg smo promovirali isključivo na društvenoj mreži Facebook.
Kada smo kretali sa community managementom to je bio pravi izazov. Objavili smo za početak par statusa, postavili smo prve oglase i vrlo brzo zaključili da će stranica na Fejsu razvaliti. Promocija putem Facebooka pokazala se kao najbrži način kako doći do prvih posjetitelja na web stranici.
Putovanja, odnosno slike raznih destinacija, a pogotovo slike s morem, plažama, palmama i suncem su ono što se ljudima sviđa, pa to lajkaju, komentiraju i šeraju. Naravno, nećete samo postaviti sliku i čekati reakciju fanova nego ćete se potruditi napisati status s pozivom na neku akciju.
U početku su galerije slika bile te koje su najbolje prolazile kod fanova, no one su s vremenom postale sve manje popularne. To ne znači da nisu zanimljive i atraktivne, ali otkad je Facebook značajno povećao sliku na timeline-u, dovoljna je i ta jedna slika da postignete veliki doseg.
Nešto malo manje popularni su članci vezani uz putovanja koje na stranici puštamo rijeđe upravo iz razloga što je doseg najmanji i što će se dogoditi najmanje akcija, ali na taj način možete fanove najkvalitetnije preusmjeriti na web stranicu.
Kako ne bi ostalo sve na riječima, niže se mogu vidjeti screenhotovi najboljih statusa:
Status sa slikom i linkom (sviđanja: 2.905, dijeljenja: 183, komentara: 33, doseg: 70.272)
Galerija slika (sviđanja: 2.504, dijeljenja: 251, komentara: 30, doseg: 74.624)
Objavljeni članak (sviđanja: 356, dijeljenja: 15, komentara: 2, doseg: 31.296)
Prema ovim statusima da se zaključiti što je na društvenoj mreži Facebook popularno, a što manje popularno. Naravno, uvijek treba razmisliti o tome koji je cilj statusa. Ukoliko želite što veći doseg i veliki broj lajkova objavit ćete lijepu sliku (ili atraktivan vizual) i putem statusa koji sadrži dobar call to action pokušati navesti korisnike da odrade ono što želite. U status možete ubaciti i link ukoliko želite da korisnici posjete vašu web stranicu.
Galerije slika su po poluarnosti na drugom mjestu i njima ćete također imati velik doseg, zadovoljavajući broj lajkova i komentara, no pripazite na naslov galerije i opisni dio koji će također navesti korisnike da pogledaju galeriju.
Najmanje popularni statusi su članci, odnosno kada objavite link na članak sa web stranice. No, takve objave su odlične ukoliko je glavni cilj statusa da korisnici posjete web stranicu.
Želim još samo odgovoriti na famozno pitanje “Što će vam to?”. Nama Put oko svijeta služi kao izvrsna referenca: za vođenje stranice, za prikupljanje fanova, za kvalitetnu promociju i širenje svjesti o važnosti putovanja. Na temelju ovog dobrog primjera želimo sadašnjim i budućim klijentima pokazati što se sve na društvenoj mreži Facebook može postići i kako maksimalno iskoristiti njene prednosti.
Autor: Lara Paić, 29.5.2013.