Već duže vrijeme se priča o tome da je SEO mrtav. Otkad je Google pustio par zadnjih updejta svojeg algoritma, može se reći da je onaj stari spammerski SEO stvarno mrtav. Dakle, da zaključimo, STAROMODNI SEO JE STVARNO MRTAV!
E, sad, što podrazumijeva “staromodni SEO”? Linkanje po online direktorijima, spammanje po blogovima, otvaranje beskonačnih tema na različitim forumima i slične (nekad legitimne) metode prekaljenih SEO majstora.
I što sad? Da odustanemo od tražilica, društvenih mreža, blogova? Da se vratimo u rane 2000. i plaćamo bannere? Da se vratimo u tisak i prebacimo budget na TV? Naravno da ne 🙂
Mogli bismo reći da je SEO zapravo evoluirao i pretvorio se u nešto što mi volimo zvati DIGITALNA PRISUTNOST.
Digitalna prisutnost je dio cjelokupne digitalne strategije koja uključuje sve elemente (ne)plaćene online aktivnosti, npr. odnosi s javnošću (PR), pozicioniranje u organskim rezultatima na tražilicama (SEO), prisutnost na društvenim mrežama tj. općenito prisutnost “na internetu”.
Kako smo ograničeni s obzirom na veličinu države i broj stanovnika (svega 4M, od čega je tek polovica na internetu), digitalnu prisutnost mogli bismo podijeliti u lokalnu/regionalnu i internacionalnu/globalnu.
Elementi lokalne digitalne prisutnosti:
- objave na web portalima i specijaliziranim web stranicama (PR)
- optimizacija za tražilice (SEO)
- e-mail i newsletter marketing
- komunikacija putem društvenih mreža (primarno Facebook)
- word of mouth
- linkovi
- komunikacija na forumima
- online video
- bloganje
Osim navedenih elemenata koji se koriste u Hrvatskoj i ostatku regije, globalno je moguće dodatno koristiti sljedeće elemente:
- istraživanja (white papers, recenzije i sl.)
- infografike
- komunikacija putem alternativnih društvenih mreža (Twitter, Google+, Foursquare…)
- webinari
- dijeljenje dokumenata
- podcasting
- Q&A stranice
- social bookmarking
- comment marketing
Male, srednje pa tako i velike tvrtke bi se trebale pozabaviti time koju će strategiju digitalne prisutnosti odabrati i konstantno testirati pojedine kanale komunikacije. Glavni cilj je doći do ciljne skupine koja je lojalna našem proizvodu ili usluzi. Naglasak se danas stavlja na dvosmjernu komunikaciju i to je ono što je potrebno njegovati.
U današnje vrijeme kada je Facebook doslovno odrezao organski doseg i kada div poput Googla stalno nešto mijenja, mi smo ti koji moramo imati barem “srednjoročni” plan online komunikacije koji će nam koristiti u poslovanju.
Što vi mislite? Ako sam zaboravila neku metodu, molim vas komentirajte jer želim da ovaj članak bude što potpuniji 🙂
Autor: Lara Paić, 31.3.2013.